FAQ
BEWARING
-
Kan ik mijn bestelling invriezen?
- Zeker, vlees kan tot 6 maand diepgevroren bewaard worden zonder significant smaakverlies.
-
Hoelang kan ik het vlees in de frigo bewaren?
- Vacuüm verpakt vlees kan tot 10 dagen bewaard worden onder de 6°C. Een gewone koelkast komt hiervoor in aanmerking, controleer desnoods even de temperatuur in uw koelkast.
- Kan ik ontdooid vlees opnieuw invriezen?
- Nee, ontdooid vlees kan je niet opnieuw invriezen.
- Eens het vlees bereid is spreken we van een nieuw ontstaan product en mag je het wel terug invriezen.
TRANSPORT, LEVERING EN VERPAKKING
- Hoe gebeurt de verzending?
- We doen beroep op de gespecialiseerde leverdienst van DPD Fresh. Deze aparte tak van DPD verzorgt het transport met bestelwagens die voorzien zijn van actieve koeling. Ook de transitperiode in de distributie-centra gebeurt in gekoelde ruimtes. Zo garanderen we een constante temperatuur tussen de 0 en 4 °C vanaf het versnijden in ons atelier tot aan uw voordeur.
-
Hoeveel kost de verzending?
- Voor bestellingen onder € 125 wordt € 19.5 aangerekend,
- vanaf € 125 wordt de verzending gratis
- Op welke dagen kan er besteld en geleverd worden?
Er zijn momenteel 4 verzendmomenten per week: dinsdag, woensdag, donderdag & vrijdag. Wat wil zeggen dat je bijvoorbeeld op maandag bestelt om op woensdag geleverd te worden en donderdag bestelt voor levering zaterdag.
U kiest de leveringsdatum zelf bij het plaatsen van de bestelling.
DAG A: U bestelt voor 22h (uitgezonderd kalf & gevogelte voor 12h 's middags)
DAG B: Wij maken uw pakketje klaar en geven dit mee met DPD Fresh
DAG C: DPD fresh levert bij u thuis.
Opgelet: Het verzendschema van DPD Fresh loopt niet strikt volgens de provincie-grenzen
BEKIJK ZEKER op welke dag uw gemeente zal worden beleverd op de site van DPD Fresh via volgende link:
-
Hoe wordt het vlees verpakt tijdens de verzending?
- Elk stuk vlees wordt met een professionele installatie vacuüm verpakt. Zonder de aanwezigheid van lucht met zuurstof bewaart vlees beter en langer.
-
Hoe wordt het gewicht bepaald en gegarandeerd?
- Om vlot online te kunnen verkopen wordt met vaste gewichten en prijzen gewerkt.
Vlees versnijden tot op de gram is bijna niet mogelijk, daarom werken we met een foutenmarge van 30gr. We proberen er evenwel zoveel mogelijk voor te zorgen dat dit boven het afgesproken gewicht ligt.
- Om vlot online te kunnen verkopen wordt met vaste gewichten en prijzen gewerkt.
- Kan ik een bestelling afhalen? En wanneer?
- Ja, bestel voor 12u en kom er de dag erop om op ons adres
- Afhaling kunnen gebeuren van maandag tot donderdag van 7u tot 15u en de vrijdag tussen 7u en 12u.
- Neem contact op voor afwijkingen op de standaardregeling (+32 494 28 03 90 of info@discovermeat.be)
- Op welk adres kan ik afhalen?
- Tramstraat 11, 8560 Wevelgem
WIJZIGEN OF ANNULEREN van uw bestelling
- Van zodra u uw bestelling afrondt wordt deze door ons systeem verwerkt. Wilt u alsnog annuleren of iets aanpassen?
Neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op per telefoon op +32 494 28 03 90 dan bekijken we samen wat nog mogelijk is.
We garanderen onze klanten steeds vers vlees met een minimum aan bewerkingen. Daarom kan een bestelling die reeds werd versneden, verpakt of verstuurd niet aan iemand anders worden verkocht. Een geplaatste bestelling kan vanaf dat moment niet worden geannuleerd.
BETALEN
-
Welke betaalmethodes worden aanvaard?
- Alle betalingen kunnen worden uitgevoerd via Bancontact, VISA, Mastercard en Payconiq
- Kan ik cash betalen bij afhaling?
-
- Ja dat kan, maak je keuze bij het afronden van je bestelling
-
Kan ik een factuur krijgen voor mijn onderneming?
- Ja, mail hiervoor naar info@discovermeat.be
Heeft u verder nog vragen? Aarzel dan niet om ons te contacteren.
We helpen u graag verder!
Mail ons op info@discovermeat.be
Bel en whatsapp ons op +32 494 28 03 90